Perho
Vid Perho hälsovårdscentral får du hjälp med dina hälsoproblem genom att kontakta oss per telefon, tfn 040 804 3000. Många ärenden som gäller din hälsa kan skötas smidigt per telefon. Då behöver du inte nödvändigtvis alls åka till hälsovårdscentralen. En yrkesutbildad person inom hälso- och sjukvården gör en bedömning av vårdbehovet och klientens vård inleds på basis av den.
När du ringer hälsostationens nummer, svarar en yrkesutbildad person. Om alla våra yrkesutbildade personer är upptagna, kan du lämna en begäran om återuppringning. Vi ringer upp dig så snart som möjligt.
Om din arbetsgivare har ett avtal om sjukvård inom företagshälsovården, ber vi dig i första hand kontakta din företagshälsovård.
Elektroniska tjänster
- Logga in på Egenvårdstjänsten. För identifiering behöver du nätbankskoder eller ett mobilcertifikat. Identifieringen sker via nättjänsten Suomi.fi.
- Klicka på "Meddelanden" på Egenvårdssidan för att skicka ett meddelande. Första gången du använder systemet ber det om ditt tillstånd för att skicka meddelanden.
- Klicka på "Nytt meddelande" och fyll i fälten i den elektroniska blanketten. Om du t.ex. vill skicka ett meddelande till mottagningen i Karleby och inte har en egen utsedd kontaktperson, välj "Karleby mottagning" som mottagare. Om du har en utsedd kontaktperson, välj som mottagare "Utsedd kontaktperson, mottagning".
- Skriv meddelandet och skicka det genom att klicka på "Skicka".
Avbokning av tid
Länkar:
Öppettider
Måndag - torsdag kl. 08.00-15.00
Fredag kl. 08.00-14.00
Kontaktuppgifter
Vanhainkodintie 20
69950 Perho
Laboratoriet, provtagning:
I nödfall ring 112.
Serviceområdeschef för mottagningstjänsterna
Nina Wikström
tfn 040 804 2145