Soite ➔ Viestintä ➔
Tiedote 3.10.2018
Soite julkaisee asiakaspalautetta entistä kattavammin verkkosivuilla
Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten tavoitteena on lisätä toiminnan avoimuutta, kehittää asiakastyytyväisyyden mittarointia ja kannustaa oman toiminnan parantamiseen – asiakas etunenässä.
Soite otti keväällä 2018 isoja askeleita toiminnan laadun ja avoimuuden tavoittelussa julkistamalla saamansa asiakaspalautteen verkkosivuilleen – avoimesti ruusuineen ja risuineen. Olemme nyt lisänneet julkista asiakaspalautetta ja julkaisemme verkkosivuilla myös suun terveydenhuollon, röntgenin sekä terveyspiste Daalian asiakastyytyväisyyslukemat. Sivustolle on lisätty myös vammaispalveluiden päivä- ja työtoiminnan sekä senioreiden ennakoivien avopalveluiden asiakaspalautelukemat. Yhteispäivystyksen asiakaspalautejärjestelmää ollaan uusimassa ja lokakuusta lähtien verkkosivuilta löytyy jälleen myös Yhteispäivystyksen asiakastyytyväisyyslukemat.
Syksystä lähtien julkaisemme verkkosivuilla kuukausittain myös asiakkaidemme jättämiä kirjallisia palautteita, joihin vastaamme verkkosivuilla julkisesti. Käsittelemme aina kaikki palautteet ja vastaamme palautteen antajalle henkilökohtaisesti, mikäli hän on jättänyt yhteystietonsa. Verkkosivuille lisätään kuukausittain valikoidut palautteet.
“Me Soitessa pyrimme jatkuvasti eteenpäin ja kehitämme omaa toimintaamme, koska uskomme, että se on ainoa tapa tuoda hyvää koko Soiten toiminta-alueelle. Kuulemme ja kuuntelemme palautetta, ja otamme sen onkeemme. On meille kunnia-asia, että parannamme juoksuamme”, kertoo Soiten vs. toimitusjohtaja Minna Korkiakoski-Västi. “Asiakaspalautteen avaaminen on meidän tapamme kertoa onnistumisistamme ja kehittämisen paikoista avoimesti kaikille.”
Soite käsittelee asiakaspalautetta tietosuojalainsäädännön puitteissa. Julkinen asiakaspalaute on aina anonyymiä – sekä palautteen antajien että palautetta vastaanottavan hoitohenkilökunnan osalta. Yksittäistä palautteen antajaa ei voida palautteesta identifioida. Myöskään palautteen kohteena olevaa henkilöä tai yksittäistä hoitoyksikköä ei voida julkisesta palautteesta tunnistaa. Vastaukset kerätään Soiten toimipisteissä olevista palauteautomaateista sekä verkkosivuilta löytyvästä palautejärjestelmästä.
Asiakaspalautesivu
Infektioyksikön laatuluvut
Senioreiden avopalveluiden asiakastyytyväisyys
Vammaispalveluiden päivä- ja työtoiminnan asiakastyytyväisyys
Soite otti keväällä 2018 isoja askeleita toiminnan laadun ja avoimuuden tavoittelussa julkistamalla saamansa asiakaspalautteen verkkosivuilleen – avoimesti ruusuineen ja risuineen. Olemme nyt lisänneet julkista asiakaspalautetta ja julkaisemme verkkosivuilla myös suun terveydenhuollon, röntgenin sekä terveyspiste Daalian asiakastyytyväisyyslukemat. Sivustolle on lisätty myös vammaispalveluiden päivä- ja työtoiminnan sekä senioreiden ennakoivien avopalveluiden asiakaspalautelukemat. Yhteispäivystyksen asiakaspalautejärjestelmää ollaan uusimassa ja lokakuusta lähtien verkkosivuilta löytyy jälleen myös Yhteispäivystyksen asiakastyytyväisyyslukemat.
Syksystä lähtien julkaisemme verkkosivuilla kuukausittain myös asiakkaidemme jättämiä kirjallisia palautteita, joihin vastaamme verkkosivuilla julkisesti. Käsittelemme aina kaikki palautteet ja vastaamme palautteen antajalle henkilökohtaisesti, mikäli hän on jättänyt yhteystietonsa. Verkkosivuille lisätään kuukausittain valikoidut palautteet.
“Me Soitessa pyrimme jatkuvasti eteenpäin ja kehitämme omaa toimintaamme, koska uskomme, että se on ainoa tapa tuoda hyvää koko Soiten toiminta-alueelle. Kuulemme ja kuuntelemme palautetta, ja otamme sen onkeemme. On meille kunnia-asia, että parannamme juoksuamme”, kertoo Soiten vs. toimitusjohtaja Minna Korkiakoski-Västi. “Asiakaspalautteen avaaminen on meidän tapamme kertoa onnistumisistamme ja kehittämisen paikoista avoimesti kaikille.”
Soite käsittelee asiakaspalautetta tietosuojalainsäädännön puitteissa. Julkinen asiakaspalaute on aina anonyymiä – sekä palautteen antajien että palautetta vastaanottavan hoitohenkilökunnan osalta. Yksittäistä palautteen antajaa ei voida palautteesta identifioida. Myöskään palautteen kohteena olevaa henkilöä tai yksittäistä hoitoyksikköä ei voida julkisesta palautteesta tunnistaa. Vastaukset kerätään Soiten toimipisteissä olevista palauteautomaateista sekä verkkosivuilta löytyvästä palautejärjestelmästä.
Asiakaspalautesivu
Infektioyksikön laatuluvut
Senioreiden avopalveluiden asiakastyytyväisyys
Vammaispalveluiden päivä- ja työtoiminnan asiakastyytyväisyys