Soite ➔ Asiakasraadit

Asiakasraadit

Keski-Pohjanmaan sosiaali- ja terveyspalvelukuntayhtymä Soiten sosiaali- ja terveydenhuollon integraatio on kiteytetty lauseeseen Ihminen keskiössä. Toimintaperiaatteen toteuttamiseen tarvitsemme alueen asukkaita kehittämään palveluja. Tämän vuoksi Soiteen on perustettu kolme asiakasraatia:

  • Lapsi- ja perhepalveluiden asiakasraati
  • Työikäisten asiakasraati
  • Ikääntyvien asiakasraati 


Asiakasraatien tarkoituksena on kuulla käyttäjän näkemyksiä, kokemuksia ja odotuksia Soite-kuntayhtymän palveluista. Raadit koostuvat Soiten toiminta-alueella asuvista, eri-ikäisistä ja erilaisissa elämäntilanteissa olevista asukkaista. Raatilaisten kanssa ideoimme ja kehitämme palveluitamme alueen väestön hyväksi. 

Asiakasraadit kokoontuvat noin kuusi kertaa vuodessa. Asiakasraatityötä koordinoi Soiten kehittämisyksikkö.